Ünlü sosyal medya fenomenlerine dava açıldı
Devlet fırsatçıların ensesinde:: 81 bin 666 ürün denetlendi!
Kaşıkçı'nın nasıl öldürüldüğü ve son sözleri ortaya çıktı
'Tüm Yahudilerin ölmesi gerekiyor' diye bağırarak ...
“Para kazandınız” diye arayan olursa dikkat!
'Zorgverzekeraars informeren nog beter'

'Zorgverzekeraars informeren nog beter'


Zorgverzekeraars voorzien klanten tijdens de overstapperiode telefonisch van goede informatie. Partijen die vorig jaar de fout in gingen, hebben hun service aanzienlijk verbeterd.

Karakter Boyutu:

Dat concludeert de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vrijdag na een onderzoek naar de overstapperiode bij zorgverzekeraars. De toezichthouder heeft drie jaar onderzoek gedaan.

De zorgautoriteit waarschuwde vorig jaar zeven zorgverzekeraars, omdat uit onderzoek van de NZa bleek dat deze partijen via de telefoon niet altijd de goede informatie hebben verschaft. De NZa kwam hierachter door het plegen van zogeheten mysterytelefoontjes.
Opnieuw greep de toezichthouder dit jaar anoniem naar de telefoon om de verzekeraars te controleren. Uit dit nieuwe onderzoek bleek dat de
informatieverstrekking "aanzienlijk is verbeterd".

Dit komt misschien deels door de verbeterplannen die de NZa bij de zorgverzekeraars heeft opgevraagd. De NZa stelt "tevreden" te zijn dat alle verzekeraars "hun beloften hebben waargemaakt".

Ook deed de NZa afgelopen maand een onderzoek naar de aanwezigheid van informatie op websites van zorgverzekeraars. De zorgautoriteit kwam met punten waarop de informatieverstrekking niet volledig was en deelde dit met de zorgverzekeraars.
Het ging bijvoorbeeld om algemene informatie voor wie naar een zorgaanbieder zonder contract wil gaan. De zorgverzekeraars hebben de onvolledigheden op verzoek van de NZa direct weggewerkt.


Tarih: 25.12.2017

Kategori : Nederlands

605


Bu kategorideki diğer haberler: